83578776_1090197128043012_64768658731103

VIRTUAL ART EXHIBITION - Reflections -

The Art of Frog Black Iris

Technique: Oil on canvas

120 x 120 cm

___

The artist Rana through nature tells herself, enhancing the reflection of her soul through the symbolism of flowers.

His paintings enhance the natural perception of reality through a process of visual transformation of landscape and naturalistic beauty.

The artist through the contrast of the dark background enhances nature as a means of his own suggestions on life.

The symbolism of iris recalls the depth of feelings, what the flower embodies through its inherent meaning are trust, esteem, truth, wisdom and hope.

According to some interpretations, the three visible petals refer to the Trinity, which is why the Christian faith took this flower as a symbol of faith, courage and wisdom.

Frog comes into deep contact with nature recalling the facets of the human soul, floral nature is the interpretation of human nature. Her art is an extrasensory journey into the recesses of colors and nature, a whirlwind of sensations that enhance the beauty and variety of life.

96420831_1155040968171559_67819796364410

Armonica la composizione nel suo insieme, caldi i colori, bello il gioco delle luci. Originale la prospettiva: visti dall’alto i lampioni in primo piano, dal basso gli edifici; avvicinati e rettificati i contorni del Colosseo. È come voler rendere una visione di sguardi che si succedono - quando passeggi - in un’unica rappresentazione che trasmette serenità e mette in risalto le relazioni umane e di coppia in particolare: uomini e donne che passeggiano, parlano (vedi la seconda coppia) ma che pur essendo vicini, omettono di abbracciarsi. Guadagnano comunque la scena e si muovono con disinvoltura in un angolo della città eterna di solito frequentato da turisti. Ma turisti non sono, mettono i secondo piano e nascondono persone sole. La prospettiva lascia spazio per “entrare” nella scena, ti chiede di passeggiare... ti lasciano il passaggio le persone quasi come se ti potessero vedere ... lo devi immaginare dagli sguardi che non vedi ma che sentì. .... Direi che l’artista esprime, più che l’unicità è il fascino del luogo, il senso di vivere “il momento” in un teatro eterno. È il passaggio di ciascuno di noi in un luogo ricco di storia. Rana è un’artista dallo sguardo profondo, capace di cogliere le emozioni di persone che passeggiano in una romantica notte romana.

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram

©2020 by Concepts Jordan LLC